20. června 2014

Dojmy po ukončení kurzu MKPR společnosti Tutor

V úvodu bych chtěla říct, že pro pochopení následujícího textu doporučuji přečíst předchozí článek v rubrice Přípravné kurzy na VŠ, který popisuje, co Tutor je a jak lekce probíhají.

60 lekcí už dávno uběhlo (a musím říct, že to letělo jak voda), přijímačky mám za sebou, a tak je čas na takové suma sumárum - tedy "Je přípravný kurz v Tutoru opravdu k něčemu dobrý?"

Naposledy jsem o tomto kurzu psala v únoru, kdy jsem byla zhruba v polovině jeho absolvování. Od té doby se změnila spousta věcí... a názorů. Upřímně - k organizaci kurzu bych měla největší výtku. Původní termíny se pořád měnily, někdy s ohledem na studující, jindy bez něj. Závěr kurzu, tedy psaní testu, se nám oproti původnímu plánu posunul o dva týdny (na 10.5.), což mi připadalo docela dost, vzhledem k tomu, že jsem v té době byla spíš v předmaturitním deliriu, než abych se zajímala o výsledky testu, které tomu tedy i odpovídaly, ale o tom později.

Jako absolutně neakceptovatelný mi připadal pozdní příchod jednoho z lektorů. Pardon, ale hodina a dvacet minut je opravdu hodně. A to jsem přitom poměrně benevolentní člověk. Lektor poté přetahoval o hodinu a půl, asi aby si svůj rest vyžehlil, jenže to už samozřejmě musela většina studentů jet domů, a tak tam zůstali jen tři, zbytku látka prostě utekla. A abych nezapomněla - třešničkou na dortu bylo, že lektor (vyučující na VŠE) byl pravděpodobně po nějaké velice náročné noci a alkoholový pasmrad se z něj táhl celou učebnou.

Dále mi připadala zvláštní organizace poslední lekce, kdy se zároveň psal i závěrečný test. Jak už jsem psala, termín byl posunutý, a tak přišlo pouze asi 5 lidí (ze 17!!)... Slečna lektorka vyučovala poprvé, což mi nepřipadalo jako šťastná volba pro závěrečné lekce. Jako už poněkolikáté, ani pro ni nebyla připravena adekvátní technika, a tak jsme půl hodinky museli čekat, než vůbec lekce pro ten daný den mohly začít. Na to, že by bylo ideální opakovat vše, před velkým testem, nebyly absolutně podmínky, a tak jsme si prohlíželi virály a další videa... A pak přišel test, který byl, dle mého, záměrně dělaný tak, aby účastníci nepřekročili 75%, což byla jedna z podmínek garance vrácení peněz. Já sama měla 70% (ještě k tomu mi to bylo špatně spočítáno, takže v Tutoru jim leží místo toho 68%...), což bylo sice nejvíc z nás pěti, ale stejně mi to bylo k ničemu.

Než přejdu ke kladům, tak ještě poslední, a to opravdu velké mínus. Byl nám slibovaný certifikát absolvování kurzu. Říkala jsem si, že to bude fajn, že se mi to bude hodit k přijímačkám, pokud se dostanu do ústního kola (které bylo 10.-11.6., tedy měsíc po ukončení kurzu). Jenže do dnešního dne (20.6.) jsem certifikát neviděla.

Abych jen nekritizovala, tak nějaké věci také vyzdvihnu, i když jich není moc.

Proti lekcím češtiny nic nemám, ty byly fajn, sice taková opakovačka, ale proč ne. Lekce médií byly také super, i když bych řekla, že mě spíš připravily k přijímačkám na žurnalistiku (tedy to obecně celý kurz, lekcí samotného marketingu a PR bylo žalostně málo). Každopádně paní Dobešová nezklamala, posílala materiály i na e-mail a opravdu jsem měla pocit, že se nám věnuje.

Závěrem bych tedy řekla, že kurz vás připraví jen v tom případě, že máte o obor opravdu zájem, sledujete novinky a tak nějak obecně máte předpoklady k jeho studování. Plno věcí si tam zopakujete ze střední, něco vás naučí nového. Jak jsem již zmiňovala, připadalo mi, že mě to spíš připravilo k přijímačkám na žurnalistiku, kde byly určité pojmy, které jsme na kurzu brali. Času stráveného tam nelituji, poznáte prima lidi, získáte si určité kontakty.

A jestli vás zajímá, jak to celé dopadlo, tak mě přijali jak na Marketingovou komunikaci a PR, tak na Žurnalistiku. A studovat budu asi oboje zároveň. Kromě jedné mé spolužačky v Tutoru, která se také přes ústní dostala na MKPR, už však ostatní takové štěstí neměli a bohužel se nedostali ani přes písemky. Takže - obrázek si o efektivnosti tohoto kurzu udělejte sami :)

Mějte se fajn!

Žádné komentáře:

Okomentovat